Головною метою в цій сфері є забезпечення можливості адекватного реагування на загрози, які можуть виникнути в XXI ст., При раціональних витратах на національну оборону. В запобігання війн і збройних конфліктів Росія віддає перевагу політичних, дипломатичних, економічних та інших невійськових засобів. Однак національні інтереси Російської Федерації вимагають наявності достатньої для її оборони військової могутності. Збройні Сили Російської Федерації відіграють головну роль у забезпеченні військової безпеки Російської Федерації. Найважливішим завданням Російської Федерації є здійснення стримування в інтересах запобігання агресії будь-якого масштабу, у тому числі із застосуванням ядерної зброї, проти Росії та її союзників. Росія повинна володіти ядерними силами, здатними гарантовано забезпечити нанесення заданого збитку будь-якій державі-агресору або коаліції держав у будь-яких умовах обстановки. Збройні Сили Російської Федерації бойовим складом мирного часу повинні бути здатні забезпечити надійний захист країни від повітряного нападу та рішення спільно з іншими військами, воіскімі формуваннями та органами завдань по відбиття агресії в локальній війні (збройному конфлікті), а також стратегічне розгортання для вирішення завдань в великомасштабної війні. Збройні Сили Російської Федерації повинні забезпечувати здійснення Російською Федерацією миротворчої діяльності. Одним з найважливіших стратегічних напрямків в галузі забезпечення військової безпеки Російської Федерації є ефективне взаємодію і співпрацю з державами - учасниками Співдружності Незалежних Держав. Інтереси забезпечення національної безпеки Російської Федерації визначають при відповідних обставинах необхідність військової присутності Росії в деяких стратегічно важливих регіонах світу. Розміщення в них на договірній та міжнародно-правовій основі, а також на принципах партнерства обмежених військових контингентів (військових баз, сил Військово-Морського Флоту) повинно забезпечувати готовність Росії виконувати свої зобов'язання, сприяти формуванню сталого військово-стратегічного балансу сил у регіонах і давати можливість Російської Федерації реагувати на кризову ситуацію в її початковій стадії, сприятиме реалізації зовнішньополітичних цілей держави. застосування військової сили всередині країни допускається у суворій відповідності з Конституцією Російської Федерації та федераль ними законами у випадках виникнення загрози життю громадян, територіальної цілісності країни, а також загрози насильства ного зміни конституційного ладу. Важлива роль у забезпеченні національних інтересів Росії належить оборонного промислового комплексу. Реструктуризація і конверсія оборонного промислового комплексу повинна здійснюватися без шкоди для розвитку нових технологій і науково-технічних можливостей, модернізації озброєнь, військової та спеціальної техніки і зміцнення позицій російських виробників на світовому ринку озброєнь. Потрібно створити всі необхідні умови для організації пріоритетних фундаментальних, прогнозних та пошукових наукових досліджень, що забезпечують створення в інтересах оборони і безпеки держави перспективного і випереджального науково-технічного доробку. здійснення колективних заходів по забезпеченню безпеки прикордонного простору держав - учасників Співдружності Незалежних Держав. протидію загрозі развязиванія протиборства в інформаційній сфері. Особливе значення для забезпечення національної безпеки Російської Федерації має ефективне використання та всебічний розвиток можливостей розвідки і контррозвідки з метою своєчасного виявлення загроз та визначення їх джерел. Система забезпечення національної безпеки Російської Федерації створюється і розвивається відповідно до Конституції Російської Федерації, федеральними законами, указами та розпорядженнями Президента Російської Федерації, постановами та розпорядженнями Уряду Російської Федерації, федеральними програмами в цій галузі. Основу системи забезпечення національної безпеки Російської Федерації складають органи, сили та засоби забезпечення національної безпеки, що здійснюють заходи політичного, правового, організаційного, економічного, військового та іншого характеру, спрямовані на забезпечення безпеки особистості, суспільства і держави. Повноваження органів та сил забезпечення національної безпеки Російської Федерації, їх склад, принципи та порядок дій визначаються відповідними законодавчими актами Російської Федерації. федеральні органи виконавчої влади забезпечують виконання законодавства Російської Федерації, рішень Президента Російської Федерації та Уряду Російської Федерації в галузі національної безпеки Російської Федерації, у межах своєї компетенції розробляють нормативні правові акти в цій галузі і представляють їх Президенту Російської Федерації та Уряду Російської Федерації; органи виконавчої влади суб'єктів Російської Федерації взаємодіють з федеральними органами виконавчої влади з питань виконання законодавства Російської Федерації, рішень Президента Російської Федерації та Уряду Російської Федерації в галузі національної безпеки Російської Федерації, а також федеральних програм, планів і директив, які видаються Верховним Головнокомандувачем Збройними Силами Російської Федерації, в області військової безпеки Російської Федерації; спільно з органами місцевого самоврядування проводять заходи щодо залучення громадян, громадських об'єднань і організацій до надання сприяння у вирішенні проблем національної безпеки відповідно до законодавства Російської Федерації; вносять у федеральні органи виконавчої влади пропозиції щодо вдосконалення системи забезпечення національної безпеки Російської Федерації. Росія має намір рішуче і твердо забезпечувати свою національну безпеку.
|