Це веде до посилення політичної нестабільності, послаблення єдиного економічного простору Росії та його найважливіших складових - виробничо-технологічних і транспортних зв'язків, фінансово-банківської, кредитної та податкової систем. Дезінтеграція економічна, соціальна диференціація суспільства, девальвація духовних цінностей сприяють посиленню напруженості у відносинах регіонів і центру, являючи собою загрозу федеративний устрій та соціально-економічного укладу Російської Федерації. Етноегоізм, етноцентрізм і шовінізм, які проявляються в діяльності ряду громадських об'єднань, а також неконтрольована міграція сприяють посиленню націоналізму, політичного та релігіоного екстремізму, етносепаратізма і створюють умови для виникнення конфліктів. Єдине правове простір країни розмивається внаслідок недотримання принципу пріоритету норм Конституції Російської Федерації над іншими правовими нормами, федеральних правових норм над нормами суб'єктів Російської Федерації, недостатньою налагодженою державного управління на різних рівнях. Загроза криміналізації суспільних відносин, що складаються у процесі реформування соціально-політичного устрою та економічної діяльності, набуває особливої гостроти. Серйозні прорахунки, допущені на початковому етапі проведення реформ в економічній, військовій, правоохоронній та інших сферах державної діяльності, послаблення системи державного регулювання і контролю, недосконалість правової бази і відсутність сильної державної політики в соціальній сфері, зниження духовно-морального потенціалу суспільства є основними факторами, що сприяють росту злочинності, особливо її організованих форм, а також корупції. Наслідки цих прорахунків проявляються у послабленні правового контролю за ситуацією в країні, в зрощування окремих елементів виконавчої та законодавчої влади з кримінальними структурами, проникнення їх у сферу управління банківським бізнесом, великими виробництвами, торговельними організаціями та товаропроводящімі мережами. У зв'язку з цим боротьба з організованою злочинністю і корупцією має не тільки правовий, але й політичний характер. Масштаби тероризму та організованої злочинності зростають внаслідок часто супроводжується конфліктами зміни форм власності, загострення боротьби за владу на основі групових і етнона-ціоналістіческіх інтересів. Відсутність ефективної системи соціальної профілактики правопорушень, недостатня правова та матеріально-технічне забезпечення діяльності з попередження тероризму та організованої злочинності, правовий нігілізм, відтік з органів забезпечення правопорядку кваліфікованих кадрів збільшують ступінь впливу цієї загрози на особистість, суспільство і держава. Загрозу національній безпеці Росії в соціальній сфері створюють глибоке розшарування суспільства на вузьке коло багатих і переважну масу малозабезпечених громадян, збільшення питомої ваги населення, що живе за межею бідності, зростання безробіття. Загрозою фізичного здоров'я нації є криза систем охорони здоров'я та соціального захисту населення, зростання споживання алкоголю та наркотичних речовин.
|